Kalau orang lain berjaya, kita juga harus berjaya. Kalau orang lain tegak dalam bidang hidupnya, kita juga punya hidup sendiri, untuk kita turut tegak dan berjaya seperti mereka

Friday, June 12, 2015

Perniagaan Kuih Udang Alor Gajah, Melaka

Rancangan AFC yang di"host"kan oleh Razif solah-olah memanggil kami untuk mencuba makanan di Perniagaan Kuih Udang Alor Gajah Melaka. Kedai makan ni merupakan detinasi pertama kami ketika sampai di Melaka baru-baru ni. Cukup sebagai alas perut sebelum makan tengahari.

Lokasi Perniagaan Kuih Udang Alor Gajah terletak di Medan Selera Pasar Menggong. Kalau korang tak familiar dengan area Alor Gajah, maka bolehlah guna bantuan Pak Cik Waze ye. Taip je Medan Selera Pasar Menggong, Memang dah ada dalam list kat Waze tu. Senang hidup..Just follow the instruction and direction...


Apa yang dikatakan dengan kuih udang? Sepanjang perjalanan ke sini, dalam otak saya asyik terfikir je, kuih udang ni apa benda ea? Cucur udang ke? Apa yang sedap sangat sampai beriya-iya si Razif tu makan? Emmm...Fikir punyer fikir akhirnya sampai jugak kat sini. Maka terjawablah segala persoalan..Haha

Rupa-rupanya yang dipanggil kuih udang tu adalah "Rojak"...rojak adalah campuran bahan...tapi yang specialnya rojak kat kedai Kuih Udang Alor Gajah ni adalah campurannya seperti  popia goreng, ayam goreng, tepung goreng, cucur udang, tahu goreng, tempe goreng, nugget goreng dan timun potong. Kesemua bahan-bahan tadi dipotong kecil-kecil dan digaul bersama serta disimbah dengan sos cili istimewa...


Senarai harga kuih udang..Kalau nampak, maksudnya mata korang memang hebat. Kalau tak nampak silalah guna kanta pembesar ye..

Gerai makanan yang sentiasa penuh dengan pengunjung

Close up kuih udang kitaorang. Sepinggan campur-campur macam ni RM 12 untuk makan tiga orang


Emm..tak tau apa yang sedapnya kuih udang ni sampai ramai sangat orang. Mungkin sebab saya memang tak suka makan benda2 yang dah dipotong kecik-kecik tu especially popia n tepung rojak tu.
Tapi Cik Lan suka n cakap sedap je...(Jempol)

Bagi sesiapa yang suka makan cucur udang bolehlah cuba makan di Kedai Perniagaan Kuih Udang ni ye..

No comments:

Post a Comment

© Copyright 2014 Reserved to Khairunnisa l Design by DayangDeno