Kalau orang lain berjaya, kita juga harus berjaya. Kalau orang lain tegak dalam bidang hidupnya, kita juga punya hidup sendiri, untuk kita turut tegak dan berjaya seperti mereka

Friday, July 3, 2015

Kuih Keria Antarabangsa

Kuih Keria Antarabangsa memang sedap dan secocok dengan namanya "antarabangsa". Yelah, kalau bagi nama antarabangsa tapi tak sedap langsung, buat malu je kan. Saya yang tak berapa suka keria ni pun boleh cakap sedap. Yang suka keria apatah lagi kan..

Restoran Kuih Keria Antarabangsa terletak di jalan utama Klebang Besar - Limbongan Melaka, betul-betul terletak bersebelahan dengan Masjid Al-Ehsan

Nampak tak betapa ramai orang beratur sebab nak beli kuih keria je. Angkat keluar je dari kuali dah kena sambar. Tak sempat lagi keria tu nak menyejuk..

Kuih Keria Antarabangsa ni diasaskan oleh Haji Jalil. So kalau korang nak cari kuih keria ni, cari yang Haji Jalil punya. Hajah Rahmah punyer ke Haji Jalal punyer ke tak main ea..Cari yang Haji Jalil je ye. Sebab dah ada banyak jugak yang jual kuih keria kat sini guna nama Kuih Keria Antarabangsa tapi belakang tu letak nama lain

Pada saya kuih keria ni spesial sebab "isi " keria tu padat dan gula yang salut keria tu memang penuh membaluti isi keria. Kadang-kadang kalau orang tak pandai buat kan gulanya tak melekat sangat kat keria tu. Bila gigit Kuih Keria Antarabangsa ni, kombinasi isi dan gula tu terasa macam perfecto sangat. Tak tau dah nak describe camne. Tulis waktu puasa ni memang menguji kesabaran betul. Kan dah berkeriuk-keriuk perutnya..Haish..

Apapun, Kuih Keria Antarabangsa Haji Jalil yang terletak di Melaka ni memang patut korang cuba sebab memang best giler.

No comments:

Post a Comment

© Copyright 2014 Reserved to Khairunnisa l Design by DayangDeno