Kalau orang lain berjaya, kita juga harus berjaya. Kalau orang lain tegak dalam bidang hidupnya, kita juga punya hidup sendiri, untuk kita turut tegak dan berjaya seperti mereka

Thursday, August 6, 2015

Muzium Diraja, Kuala Lumpur

Lepas selesai makan kat KLCC hari tu kitaorang tak tahu nak tuju ke mana.Tiba-tiba terperasan istana negara yang lama. Banyak kereta parking situ untuk bergambar dan ada yang berjalan kaki masuk ke arah bekas istana negara tersebut. Rupa-rupanya bekas istana negara tu dah dijadikan muzium dan boleh dikunjungi oleh orang ramai. Baru tahu. Haha.

Bayaran masuk adalah sebanyak RM5 ye bagi dewasa. Kanak-kanak pula RM 3 kalau tak silap. Kanak-kanak bawah umur 6 tahun tak dikenakan sebarang bayaran

Bagi sesiapa yang ingin naik "baggy" pulak bayaran RM 1 dikenakan seorang untuk perjalanan pergi dan balik dari perkarangan istana.

Pintu masuk istana

Sesi fotografi tidak dibenarkan di dalam kawasan istana. Maka kitaorang ambik gambar kat luar kawasan istana sahaja.

Bekas istana negara




Dah masuk dalam istana ni barulah tahu betapa besarnya istana ni kan..Haha. Inilah istana yang menjadi tempat kediaman Yang DiPertuan Agong Malaysia. Ada banyak bilik kat dalam tu. Serius banyak..tak leh nak tunjuk gambar sebab tak leh amik gambar kan..
Tapi bagus juga dapat melawat bekas istana negara ni. Sekurang-kurangnya kita tahu macam mana suasana tempat tinggal kerabat diraja.

No comments:

Post a Comment

© Copyright 2014 Reserved to Khairunnisa l Design by DayangDeno