Kalau orang lain berjaya, kita juga harus berjaya. Kalau orang lain tegak dalam bidang hidupnya, kita juga punya hidup sendiri, untuk kita turut tegak dan berjaya seperti mereka

Monday, January 4, 2016

Tempat Makan Best| Restoran Deen Nasi Kandar Pulau Pinang

Lokasi | Restoran Deen Nasi Kandar Pulau Pinang

Restoran ini terletak di Jalan Jelutong, Pulau Pinang. Ianya berdekatan sahaja dengan Jambatan Pulau Pinang. Kalau nak senang, guna waze je. Taip Restoran Deen Nasi Kandar.

Ini alamat lengkap Restoran Deen Nasi Kandar: 
Jalan Jelutong, 11600 Pulau Pinang

Nasi Kandar Best dan Sedap Pulau Pinang| Restoran Deen Nasi Kandar Pulau Pinang

Terletak di tengah-tengah deretan kedai dengan sign board yang berwarna hijau
 "Restoran Deen Nasi Kandar Istimewa Pulau Pinang"

Nasi Kandar Best dan Sedap Pulau Pinang| Restoran Deen Nasi Kandar Pulau Pinang

Memang pengunjung bersilih ganti makan di sini terutamanya waktu tengahari sehingga anda perlu beratur panjang! Waktu tu kitaorang sampai dalam jam 12.15 tengahhari..kedai penuh seperti dalam gambar dan dah beratur panjang..Tapi servis memang cepat...Paling best ketika pekerja kedai menyedok lauk serta menyimbah nasi dengan kuah kari..ada gaya tersendiri...hehehe

Menu Restoran Deen Nasi Kandar Pulau Pinang

Siapa yang tak tahu menu nasi kandar? Pastinya ada nasi beserta lauk sama ada ayam, sotong atau udang. Ya, pastinya semua lauknya berasaskan kuah kari yang pekat dan melekat!...bak kata Cik Lan kalu nak tau masakan kari tu sedap, pastikanya bau kari akan melekat sehari dan semalaman kat jari kita walaupun kita dah mencucinya dengan sabun..itulah kepuasan menikmati nasi kandar katanya...hehe

Nasi Kandar Best dan Sedap Pulau Pinang| Restoran Deen Nasi Kandar Pulau Pinang

Nasi Kandar Best dan Sedap Pulau Pinang| Restoran Deen Nasi Kandar Pulau Pinang

Pelbagai jenis lauk pauk berasaskan kari..ada kari kepala ikan, kari ayam, kari kambing, kari sotong sotong goreng, telur sotong, telur ikan goreng, kari telur ikan, kari telur sotong serta bendi rebus...tapi yang pastinya ada satu kari hitam yang pekat dan melekat akan disimbah pada nasi di kedai nasi kandar di sini...kiranya sebagi pemangkin ler tuh kot...

Nasi Kandar Best dan Sedap Pulau Pinang| Restoran Deen Nasi Kandar Pulau Pinang
 ~ Nasi kandar Ayam Goreng dan Kari Telur Sotong ~

Nasi Kandar Best dan Sedap Pulau Pinang| Restoran Deen Nasi Kandar Pulau Pinang
~ Nasi Kandar Kari Ikan dan Bendi Rebus ~

Nasi Kandar Best dan Sedap Pulau Pinang| Restoran Deen Nasi Kandar Pulau Pinang
Memang sedap dan harga lebih murah berbanding nasi kandar tempat lain (menurut penduduk setempat di sini. Kitaorang sempat borak sambil beratur..hehe)

Selamat mencuba Restoran Deen Nasi Kandar Pulau Pinang

Tempat Makan Best|Restoran Hameediyah Nasi Kandar Pulau Pinang

Entri kali ini kitaorang nak kongsikan pengalaman mencuba satu lagi nasi kandar yang agak terkenal oleh penduduk sekitar di Georgetown, Pulau Pinang..Sebut sahaja restoran nasi kandar di Pulau Pinang sememangnya semua lauknya berasaskan kari. Yang semestinya kuah kari yang pekat dan melekat..Dan setiap kali sebut saja restoran nasi kandar, ia memerlukan kesabaran untuk beratur panjang bagi mendapatkan sepinggan nasi kandar. Restoran yang kitaorang maksudkan adalah Restoran Hameediyah Nasi Kandar.

Lokasi Restoran Hameediyah ni terletak di Lebuh Campbell, Georgetown Pulau Pinang


Jika anda berkereta untuk ke sini, sila perlahankan kenderaan anda ya..sebab restoran ni terselit di antara deretan kedai yang lain dan keluasannya agak terhad berbanding kedai yang lain...paling mudah kitaorang sarankan, korang parking kereta kat tempat parking yang berdekatan dan pastu berjalan untuk ke Restoran Hameediyah ni.

 Deretan kedai di sepanjang Lebuh Campbell


Bersabarlah walau ketika hendak makan..kena  beratur panjang lagi untuk mendapatkan nasi kandar ni...siap ada signboard "Please Q-Up"..Haha...Pengalaman kitaorang untuk restoran nasi kandar yang sedap dan terkenal macam ni, memang ramai pengunjung samada pengunjung luar ataupun dari pulau Pinang sendiri. Makanya kena beratur panajang dan tunggu giliran untuk memilih lauk..Korang boleh lihat entri ni berdasarkan pengalaman kitaorang di (Restoran Deen Nasi Kandar Istimewa Pulau Pinang) dan (Nasi Kandar Line Clear)

 Kalau pergi ramai-ramai anda boleh bahagikan tugas, Siapa yang perlu beratur, siapa yang perlu cari dan "cop" tempat makan. Cepatlah sikit kan, kalau tidak, dah ada makanan pun belum tentu anda dah boleh mula makan!


Selain nasi kandar, Restoran Hameediyah turut menjual pelbagai jenis murtabak seperti murtabak kambing, ayam, daging, sayur, udang, jumbo dan campur. Pelbagai jenis Nasi Beriyani juga ada dijual disini.

Senarai harga makanan di Restoran Hameediyah Nasi Kandar


Kandar yang dipamerkan dalam restoran

 Pelbagai jenis lauk berasaskan kari...

 Kali ini kami mencuba nasi kandar berlauk sotong. 


Restoran Hameediyah Nasi Kandar memang sedap dan terbaik!


© Copyright 2014 Reserved to Khairunnisa l Design by DayangDeno